TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, August 25, 2019

Koleksi Burung di Cameron Highlands : Perling Mata Merah (Asian Glossy Starling)



Burung Perling Mata Merah bukan selalu saya boleh temui di Cameron Highlands.
Dia agak sukar dan kadang-kadang sahaja ditemui sekitar 4 atau 5 bulan jaraknya . Namun kalau di belah bawah, saya selalu dan sangat mudah menemui burung ini malah tak terlayan.


Kawasan semulajadinya adalah di kawasan subtropika ataupun kawasan lembap tanah rendah tropika dan juga dikawasan hutan paya. Terdapat banyak juga yang mendiami kawasan pekan-pekan dan bandar. Burung ini akan bergerak berkumpulan dan dianggap spesis burung paling bising.


Burung ini dikenali dengan nama enggerisnya sebagai Asian Glossy Starling.
Manakala nama saintifiknya adalah Aplonis panayensis dan subspesis yang ditemui di Semenanjung Malaysia adalah Aplonis panayensis strigata.
Burung Perling yang saya temui ini adalah sepasang yakni berbeza warnanya namun bermata merah.




1 comment:

REDZUAN SARINA said...

nama saya Redzuan Sarina Binti dari PULAU PINANG,
MALAYSIA. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ibu Rossa kerana membantu saya mendapatkan pinjaman. selama tiga bulan, saya telah mencari pinjaman untuk melunaskan hutang, setiap orang yang saya temui ditipu dan mengambil wang saya sehingga akhirnya saya melihat kisah Cik Masitah Ayob dan alamat laman web syarikat yang dikongsinya. Syarikat kemudian memberi saya pinjaman sebanyak RM470,000 yang saya minta. syarikat juga dapat membantu anda. kerana syarikat itu juga telah menolong beberapa rakan saya yang lain. Sekiranya anda memerlukan bantuan kewangan, sila hubungi syarikat ROSSA FINANCE melalui e-mel: Rossastanleyloancompany@gmail.com
Syarikat itu tidak mengetahui bahawa saya melakukan ini dengan menyebarkan niat baik syarikat kepada saya, tetapi saya merasakan saya harus membagikannya kepada anda semua untuk membebaskan diri daripada penipu, berhati-hati dengan peniru dan hubungi syarikat pinjaman yang betul. Berikut adalah kata-kata semangat bagi mereka yang mencari pemberi pinjaman peribadi yang jujur ​​dan jujur.
"jika anda memerlukan pinjaman untuk membayar kredit dan hutang? Adakah anda memerlukan kewangan untuk menubuhkan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan pinjaman untuk melaksanakan projek besar? Adakah anda memerlukan pinjaman kuliah? Adakah anda memerlukan dana untuk pelbagai tujuan lain? ? Inilah e-mel saya untuk sebarang pertanyaan mengenai ibu rossa,
e-mel saya: redzuansarinabinti2020@gmail.com
nombor saya + 601616345654
E-mel ibu rossa: Rossastanleyloancompany@gmail.com
syarikat rossa Call / text / WhatsApp: +1 (213) -315-3118
Laman web: www.rossastanleyloan.org
Twitter rasmi: Rossastanlyloan
Facebook rasmi: Rossa Stanley Favor

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock