TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, March 1, 2012

Tips Melawat Cameron Highlands: Homestay di Taman Sedia


Ada yang email kepada saya bertanyakan , "Taman Sedia tu ada 2 jenis homestay sahaja ke?: Jawapan saya tentunya tidak. 

Saya berkongsi mengenai Ros Chalet (di catatan ini) dan Marina Chalet (dicatatan ini) kerana kenal pemiliknya ataupun telah terkeluar kisah mereka di laman surat khabar. 

Sebenarnya terdapat lebih sepuluh pengusaha di sana malah difahamkan separuh penduduknya  mengusahakan Homestay. 

Kerana saya kurang mengenali mereka secara peribadi, maka langkah terbaik adalah saya berkongsikan gambar-gambar ini untuk anda hubungi mereka secara terus.

Klik gambar untuk imej yang lebih jelas,:


Pemiliknya Dr. Ayob (Klinik Ayob, Tanah Rata) 
Klik Gambar untuk catatan penuh
Pemiliknya Pak Cik Zainal
Dikelilingi  kebun sayur tradisional
Pemiliknya Mak Cik Zainab Sam, gerai makan tersohor di Tanah Rata 

Pemilik yang sama dengan Al Mahsor Starwberry


Hubungi Mahpot 0195480129 / 056211261
Untuk kemaskini PEMILIK HOMESTAY, sila klik di SINI

* sepatuitnya ada dua lagi homestay di sini tetapi saya kehilangan gambar chalet mereka. Nanti saya updatekan.

Anda boleh menghubungi meraka secara terus.  Dah nak dekat cuti sekolah  ni ... 

Tips
  • Ramai antara pemilik mempunyai laman blog yang mempromosikan homestay masing-masing. Dapatkan alamat url mereka.
  • Tanya kemudahan tambahan seperti bantal dan tilam tambahan, kemudahan memasak dan juga membasuh. Jika ada.
  • Tanya kemudahan untuk BBQ jika perlu.
  • Tanya kemudahan penyediaan makanan luar jika ada.
  • Atau jika mereka telah kehabisan bilik, mereka juga boleh menawarkan pilihan holiday apartment di tempat lain. 
Selamat melancong...

Update 9 November 2015 : Saya telah kongsikan senarai nombor telepon pengusaha HOMESTAY di Kampung Taman Sedia ini dalam catatan terbaru bulan Oktober 2015. Klik

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock