TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, February 25, 2012

Tips Melawat Cameron Highlands: Mengenali sayur-sayuran tanah tinggi

Salah satu produk kebanggaan Cameron Highlands adalah industri tananam dan jualan sayur-sayurannya yang begitu subur dan aktif sebagai satu jenis perniagaan yang menguntungkan. 



Di mana-mana sahaja, terdapat gerai jualan sayur-sayuran yang ditawarkan kepada pengunjung malah tidak hairan menjadi pilihan utama mereka setiap kali datang berkunjung ke sini. Seringkali anda akan melihat atau akan mengalaminya sendiri berbondong-bondong bungkusan plastik berisi sayuran di tangan jika anda singgah di gerai jualan. 

Mungkin bagi anda kesegaran ataupun pilihan yang banyak menyebabkan anda rabun mata untuk membeli belah sayuran ini. Maklumlah pelbagai jenis ditawarkan dengan harga yang menarik atau dengan pakej yang menarik seperti 12 bungkus RM 10 dan sebagainya).


(Tips: Cuba anda semak sedikit harga jika dibeli di bawah sana per kilo dengan harga paket di sini dengan anggaran beratnya, anda akan tahu rahsia sebenar siapa yang untung dan siapa yang rugi).


Namun saya suka untuk mengatakan bukan semua sayur-sayuran yang dijual itu adalah berasal dari Cameron Highland malah banyak juga yang dibawakan dari bawah ataupun luar negara. 

Terpulang kepada anda untuk memilih dan membeli tetapi sebagai panduan, saya sertakan beberapa koleksi gambar sayuran yang boleh membantu anda. 



Buat permulaan dahulu. Nanti saya tambahkan gambar yang lain nanti..Insyallah ... 
atau anda boleh ke picasaweb saya di SINI

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock