TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, August 25, 2015

Merdeka. !!!!! Kanang Anak Langkau

Dua hari lepas, saya katakan ingin berkongsikan sesuatu menjelang Hari Kemerdekaan kita namun masih mencari apa yang ingin saya tulis. 

Dalam mencari topik dan bahan untuk menulis, saya tertarik membaca beberapa catatan yang bagi saya agak ramai yang tidak tahu atau arif mengenainya.

Saya tertarik dan berminat dengan kisah-kisah ini. Saya teringin menjadikan catatan dan sumber bahan-bahan sejarah ini di simpanan blog saya untuk rujukan di kemudian hari.

Adab berblog, kalau kita mendapat cerita dan bahan-bahan catatan, perlu kita memberikan kredit kepada si empunya cerita.

Kisah pertama ini saya tidak berikan yang berat sebagai permulaan.  

Kredit saya ucapkan dan anda harus panjangkan kepada FB VAT 69‎ Perjuangan Semalam yang banyak berkongsi kisah yang tidak terdendang dan ada yang tidak pernah diketahui. 

Saya mulakan kisah dengan kisah Perwira Kanang Anak Langkau... Saya pernah kongsikan kisahnya dahulu dan ingin sekali lagi berkongsikan kisahnya lagi..




Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock