TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, August 18, 2015

Aduan pelancong tempatan... sikap penjual strawberry...

Saya terima perkongsian kisah bagaimana layanan 'kurang ajar' penjual strawberry yang menghamburkan kata-kata makian kepada ibunya hanya kerana mencuba rasa sebiji strawberry.


Saya tak mahu ulas lebih-lebih kerana tidak berada di sana namun jika berlaku.. Saya sangat kecewa dan sangat merasa tidak wajar.

Jika tidak dibenarkan sekalipun, mungkin teguran yang lebih manis dan baik diberikan. 

Pengalaman saya menyaksikan mereka berjual beli memang tidak akan menjawab boleh dan selalunya si penjual akan menyatakan kena tanya bos. 

Manakala si pembeli pastinya ingin mencuba untuk mengesahkan ianya manis sepertimana yang dinyatakan oleh si penjual. 

Namun dengan hinaan kepada orang tua dan cacian sebegitu saya rasa tidak wajar dilakukan oleh si penjual..

Anda rasa bagaimana? 


Tapi saya setuju, majoriti pelancong adalah berbangsa Melayu dan ini terbukti Cameron Highlands lengang ketika musim bulan puasa kerana pelancong berbangsa Melayu tidak bercuti..

Jadi kuasa membeli adalah pelanocng Melayu ... 

Saya rasis ke? .. cakapala apa sahaja... Saya tak kisah.... 


Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

1 comment:

akudandia said...

salam....mmg kuasa membeli di tangan kita.saya mmg agak kerap ke c.h.sy mmg penggemar buah strawberi.lagi2 bila cicah dgn coklat.sy tk pernah beli buah ni pada cina.saya akan ke al-manshor di kg.taman sedia utk beli buah ni.kalau hbs,saya akan ke MARDI.
Reason sy beli kt sana sbb saya lebih yakin dan tkde perasaan was2 bila nk mkn buah tu.mana la tahu pekebun cina tu pakai baja tahi khinzir.kalau di Al-Manshor dah tentu org melayu yg tanam.
lagi satu saya akan beli coklat cair yg dijual oleh org melayu.

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock