TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, June 28, 2015

Musim durian datang lagi ke Cameron Highlands

‎Musim durian datang lagi ke Cameron Highlands seperti tahun lepas, bulan puasa juga waktunya. 


Bersama kembarnya petai, kebanyakkan durian kali ini datang dari‎ Jalan Pahang atau lebih dikenali dengan Jalan Tapah bermula dari batu 7 berbanding tahun lepas kebanyakkan dari Daerah Lojing dan Gua Musang, Kelantan. 

Setiap petang akan ada sahaja penjual durian membuka gerai termasuklah di pasar ramadhan. 

Manakala saya lebih banyak membeli di Ringlet kerana berada di sana setiap hari dan uniknya belian saya terus dari penjual durian Orang Asli yang membawanya dari Tapah terus ke Ringlet. 


Mereka juga amat arif dengan jenis durian kampung dan tidak mahal pula harganya.



Dan menjadi kebiasaan saya tidak terlalu berkira jika pada pertimbangan saya ianya berbaloi untuk dibeli kerana mereka bukannya menjual untuk membina empayar kekayaan, sebaliknya mencari rezeki untuk kehidupan di kala durian mulai gugur. 

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock