TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, June 18, 2015

Mulberry di Cameron Highlands

Jika anda seorang peminat "mulberrys" tak kisahlah samada red, blue atau white atau baki 7 lagi jenis berries, tapi tak pernah berpeluang melihat pokok tersebut, maka saya ingin memaklumkan bahawa di Cameron Highlands ianya mudah ditemui tumbuh meliar.


Tetapi saya nak berkongsikan maklumat cara mudah untuk melihatnya iaitu jika anda ke Stesen MARDI, anda boleh melihat tanaman mulberry ini ditanam sekitar 12 pokok yang berusia 3 tahun dan sudah berbuah.

Plot tanaman mulberry ini terletak berhampiran dengan Kilang Teh MARDI.


Baru-baru ini ketika saya bersama keluarga ke sana, saya melihat ianya lebat berbuah dengan warna merah sebelum bertukar ke warna hitam bagi buah yang masak.

Saya kongsikan gambar-gambar pokok mulberry tersebut di dalam catatan ini.

Tapi sebelum itu, saya sekadar menulis catatan dan maklumat mengenai lokasi di mana tanaman ini boleh mudah dilihat bukan pula saya menjualnya apatah lagi untuk dibuat pesanan...

Anda pergi ke Stesen MARDI untuk maklumat lanjut.








No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock