TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, February 26, 2018

Koleksi Catatan Burung di Cameron Highlands

Saya minta maaf andai ini bukan catatan mengenai aktiviti perlancongan yang anda cari. 

Saya kali ni buat satu 'catatan koleksi catatan mengenai burung-burung di Cameron Highlands' yang saya temui dan kongsikan dahulu. 


Semua catatan dibawah ini lebih kepada koleksi gambar sebenarnya kerana saya tidak arif langsung mengenai dunia burung ini. Sekadar nak tangkap gambar sahaja. 

Jadi kalau ada salah mengenai info burung ini, sila tegur di ruangan komen ya. Saya dahulukan  ucapan terima kasih atas perkongsian info daripada anda itu. 

Klik di atas catatan dibawah untuk ke catatan yang berkaitan:
  1. Female Oriental Magpie Robin
  2. Kelicap Emas 
  3. Terkukur 2
  4. Merbah Tanah 2 
  5. Merbah Kapur
  6. Terkukur 1
  7. Merbah Jambul Hitam
  8. Merbah Tanah
  9. Pipit Pinang
  10. Pipit Erausion
  11. Panca Warna
  12. Layang-layang
  13. Tiong Gembala Kerbau
  14. Terkukur
  15. Merbah Jambul di Lembah Bertam
  16. Lonchura Maja
  17. Magpie Robin
  18. Merbah Jambul di Tanah Rata
  19. Merbah Jambul Hitam 2
  20. Asian Glossy Starling 
  21. Spotted Dove 3
  22. Spotted Dove 5
  23. Stripe Throated bulbul
  24. Gretear Coucal
  25. Chesnut Capped Laughingthrush
  26. Red-whiskered bulbul
  27. Stripe Throrted bulbul 
  28. Taiga Flycatcher
  29. .... akan datang ....
Akan ditambah lagi dari masa ke semasa. Kalau rajin dan mempunyai kesabaran yang tinggi. 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock