TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, February 13, 2018

Lada Benggala @ Capsicum Oren di Brinchang

Catatan mengenai Capsicum atau Lada Benggala ini saya tamatkan dengan bonus warna yakni CAPSICUM OREN yang juga ada ditanam di Cameron Highlands.


Namun harus saya akui hanya sedikit benar ianya ditanam kerana pasaran kita tak bersedia nak menerima Capsicum Orange ini.

Jadi saya sekadar kongsikan gambarnya sahaja yang diambil ketika saya singgah di Kebun Capsicum di Brinchang.


Sebelum itu, jika anda belum membaca mengenai catatan terdahulu mengenai 3 beradik Capsicum yang berwarna bagaikan lampu Isyarat iaitu Merah, Kuning dan Hijau, saya kongsikan di bawah ini kerana maklumat ringkas mengenai tanaman ini ada saya kongsikan dalam catatan capsicum kuning.  


Yang warna oren ini saya sekadar seronok-seronok sahaja nak kongsi. 

******************************************
Untuk membaca catatan berkaitan kebun sayur yang pernah saya pergi sebelum ini, sila klik link dibawah:

Koleksi Catatan Kebun-kebun Sayur di Cameron Highlands

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock