TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, February 20, 2018

Koleksi Burung di Cameron Highlands: Magpie Robin di Lembah Bertam

Musim yang panas dan tiada hujan ini disambut riang oleh keluarga burung. Mereka mulai aktif terbang ke sana sini dengan berkicauan sepanjang hari berbanding di musim hujan. 


Saya tertarik dengan kelibat burung-burung yang semakin banyak sejak dua menjak ini. Jadi saya rakamkan apa yang saya temui. Ada yang sama spesis bila saya buat dan cari rujukan di google dan saya tiada ilmu dan pengetahuan langsung mengenai mereka. 


Jadi saya sekadar nak kongsikan gambar-gambar burung ini. Kualiti gambar seadanya sahaja ya. Jangan nak komen bab gambar tapi sekadar anda ketahui spesis burung ini terdapat di Cameron Highlands. 


Untuk catatan pertama ini saya kongsikan BURUNG MURAI ATAU MAGPIE ROBIN  ... ada dua atau tiga catatan atau koleksi gambar  ini akan saya kongsikan. sebab mereka ada di mana-mana tempat yang saya pergi di sini. 



No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock