TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, February 12, 2018

Lada Benggala @ Capsicum Merah di Brinchang

Anda dah baca Catatan Kebun Capsicum Kuning yang saya muatkan semalam?


Kalau nak baca, anda boleh ke Catatan Capsicum Kuning ini kerana saya tak larat napsicum nak ulang balik sedikit kisah mengenai LADA BENGGALA sebab sama sahaja faktanya. 


Cuma yang warna merah ini selalunya berkongsi buah dengan warna hijau. Jika nak tuai buah hijau, pekebun akan menuai buah hijau terlebih awal sekitar seminggu atau dua. Namun jika mahukan buah warna merah, pekebun hanya perlu membiarkan buah capsicum ini menjadi merah dalam tempoh seminggu dua. 


Jadi yang nak saya kongsikan adalah contoh pokok capsicum merah di dalam rumah tanaman plastik yang saya kunjungi di Brinchang ini. 





******************************************
Untuk membaca catatan berkaitan kebun sayur yang pernah saya pergi sebelum ini, sila klik link dibawah:

Koleksi Catatan Kebun-kebun Sayur di Cameron Highlands

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock