TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, July 8, 2021

Felda .. satu kebanggaan....

 Hari ini adalah HARI PENEROKA FELDA peringkat kebangsaan. 


Saya ada kongsikan beberapa catatan mengenai Felda berdasarkan pengalaman saya sendiri anak atau generasi kedua FELDA dan juga sedikit pembacaan serta pengalaman sendiri. 

Saya kongsikan link jika anda berminat untuk membaca catatan terdahulu saya mengenai FELDA. Malangnya ada gambar-gambar awal yang saya gunakan tidak dapat dilihat dalam catatan-catatan ini. Rugi pula sekadar copy and paste gambar ini dahulu bukan 'insert picture' yang lebih kekal. 

Klik kepada catatan-catatan dibawah ini;

Asal penubuhan FELDA

Menjadi Peneroka dan Penerokawati

Masuk ke Rumah Baru

Hari pertama ..

Seorang Penerokawati

Seorang Peneroka

Rumah Lama Felda

Felda Kumai ...

Felda Kumai..2 

Pembukaam Felda Kumai 2 ..

Nostalgia Kenduri Kahwin di Felda... 

Nostalgia wayang Pacak ...

Nostalgia jalan tanah di Felda.

Nostalgia zaman sekolah di Felda...

Nostalgia Pertunjukan Pentas di Felda

Jasa guru-guru di Felda

Tradisi beraya di Felda 

Felda ..mengimbas sejarahnya.. 

Felda .. mengimbas sejarahnya 1..

Felda Kumai 1980 an...

Kenangan mengundi PRU ... errr Ahli Parlimen kami jadi Timbalan Perdana Menteri hari ini...

Orang blok saya...

Maklumat-maklumat dalam catatan saya ini mungkin ada yang tidak tepat dan sebab itulah saya katakan sekadar dari pengalaman saya semata serta sedikit pembacaan sahaja. 

Satu lagi Lain Padang Lain Belalang ... jadi mungkin tidak sama suasana di Felda yang lain ...

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock