TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, July 18, 2021

Bulan Separa Penuh di Cameron Highlands, 17 Julai 2021

Semalam saya kebetulan turun ke bawah parkir kereta mengambil barang dari kereta. Sebenarnya sudah lama saya tak turun malam semenjak PKP fasa 2 dilaksanakan. 

Saya melihat bulan sedang separa penuh jelas kelihatan di langit Cameron Highlands. Jadi saya putuskan untuk mengambil gambar bulan separa ini. 

Merakam gambar bulan bukalah sesuatu yang mahir saya lakukan namun semangat nak mencuba itu tinggi dan pastinya tips dari laman web yang pelbagai menjadi rujukan untuk tetapan kamera saya. 

Jadi inilah hasil separa masak saya bulan separa penuh di sini 17 Julai 2021... 

Saya menggunakan kamera berusia 11 tahun Nikon D90 and lensa 70-200 mm dengan tambahan TC 2.0 E.









Kalau nak tengok gambar bulaan masa fasa Selepas Purnama @ Wanning Gibbous , Klik
Kalau nak tengok gambar fasa bulan hampir purnama, atau Waxing Gibbous, Klik
Kalau nak tengok gambar fasa bulan Separa Purnama first Quarter, Klik

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock