TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, March 13, 2018

Le Tour De Langkawi 2018: Penutupan Jalan dan kawasan Letak Kereta

Seperti dijangka bersempena Le Tour De Langkawi 2018 yang akan berlangsung pada 22 March 2018 ini bagi peringkat kelima kayuhan yang akan tamat di Tanah Rata, pihak POLIS DI RAJA MALAYSIA telah mengeluarkan Notis Penutupan Jalan dan Kawasan Letak Kereta sekitar Tanah Rata dan laluan kayuhan seperti dibawah:


Peringkat kelima kayuhan ini akan berakhir di Tanah Rata iaitu di hadapan Kedai PKNP Jalan Besar seperti tahun terdahulu.

Tips yang boleh saya kongsikan sebagaimana pengalaman tahun-tahun terdahulu;
  1. Awalkan perjalanan anda bagi yang datang dari arah Sungai Koyan - Ringlet atau Tapah ke Ringlet sebelum pukul 12 tengahari.
  2. Awalkan perjalanan anda memasuki Tanah Rata sebelum pukul 11 pagi kerana kesesakan akan berlaku di Jalan Besar ekoran kerja-kerja menyiapkan pentas utama dan juga penghadang penyokong sepanjang garisan penamat ini.
  3. Elakkan ke Tanah Rata dari Brinchang kerana laluan akan sesak dan sangat perlahan. Kawasan letak kereta akan terhad jika anda tidak berniat untuk menonton aksi penamat kayuhan ini. Tumpukan kawasan Brinchang - Kea Farm- Tringkap untuk lawatan anda pada hari terlibat.
  4. Pastikan anda tidak meletak kereta di kawasan yang telah dinyatakan dan kemudian anda membuat BODOH sahaja untuk tidak mengalihkan kenderaan anda selepas dipinta atau buat-buat lupa untuk alihkan. Pihak berkuasa akan mengalihkan kenderaan anda menggunakan trak penunda ke kawasan kompaun dan urusan nak ambil semula agak merugikan masa anda. Ikut sahaja arahan pihak berkuasa memudahkan semua pihak.
  5. Jika anda nak saksikan kemeriahan di lokasi penamat, datang awal sebelum 11 pagi. 
Saya ada kongsikan tips yang sama sebenarnya minggu lepas. Klik di SINI dan DI SINI.

Catatan awal saya berkaitan dengan Le Tour De Langkawi 2018 Peringkat kelima ini boleh anda ikuti di bawah. Cuma perlu diingat, ini adalah catatan dari sudut peribadi saya semata-mata bukan sebagai maklumat rasmi penganjur... Jangan tanya saya ya...:

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock