TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, March 29, 2018

Koleksi Burung di Cameron Highlands: Burung Rimba Leher Kelabu

Burung seterusnya saya temui di Cameron Highlands ini adalah BURUNG RIMBA LEHER KELABU di sekitar Perumahan Prima di Tanah Rata.


Carian saya di laman web menemui nama burung ini dalam bahasa enggeris sebagai GREY-THROATED BABBLER.


Saiznya sederhana sahaja dan ianya bergerak dengan pantas dari satu pokok ke pokok yang lain. 

Rujukan gambar yang saya temui pula di laman web yang lain agak cantik dengan posturnya yang tetap atau mungkin teknik dan peralatan kamera yang lebih canggih.


Saya merujuk ke laman web AVIBASE untuk perincian burung ini seluruh dunia dan laman web HBW ini pula menceritakan perincian taksonominya yang jelas.

Klik SINI dan SINI untuk ke laman web rujukan saya mengenai burung ini. 


You have been sent 4 pictures.


Burung Rimba Leher Kelabu.jpg
Burung Rimba Leher Kelabu 2.jpg
Burung Rimba Leher Kelabu 3.jpg
Burung Rimba Leher Kelabu 4.jpg

These pictures were sent with Picasa, from Google.
Try it out here: http://picasa.google.com/

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock