TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, March 20, 2018

Le Tour De Langkawi 2018: Agenda di Kawasan penamat

Le Tour de Langkawi 2018 bagi peringkat perlumbaan 2018 akan tamat di Cameron Highlands atau lebih tepat lagi Pekan Tanah Rata pada 22 March 2018. 

Jika anda nak saksikan perlumbaan ini di kawasan penamat, saya mencadangkan anda mengetahui serba sedikit agenda majlis penamat dan juga susun atur kawasan penamat ini untuk memudahkan pergerakan anda dan juga pengurusan masa anda.

ATUCARA PENAMAT : 

Seawal pukul 9 pagi, kawasan garisan penamat akan mula diaktifkan dan laluan di kawasan ini amat terhad dan mulai pelahan dan kawasan penamat mula digunakan sepenuhnya.

2 petang, tetamu kehormat mulai tiba dan biasanya jalan utama ini telah ditutup sepenuhnya.

2.40 petang acara persembahan kebudayaan dari Cameron Highlands akan berlangsung.. adakah pasukan gendang, pancaragam dan kebudayaan masih sama seperti tahun lepas? Tunggu dan lihat sahajalah .. Selalunya masa ini semua ceruk kawasan penonton dah dipenuhi.

3.05 petang: Calvacade masuk berarak. Calvacade ini adalah kereta penaja yang dihias dengan moskot dan sebagainya. Barangan cenderahati juga akan diedarkan mengikut pengalaman tahun lepas.

3.15 petang: Peserta perlumbaan dijangka tiba selepas kenderaan pendahulu terlebih dahulu tiba 10 minit sebelumnya. Tahun lepas tak sempat 10 minit sampai pengacara sendiri terpinga-pinga .... dah sampai dah ?!!!!

yang lain baca sendiri la ya.. jalan dibuka sepenuhnya selepas 6.25 petang !!!!!



SUSUN ATUR KAWASAN PENAMAT : 

Yang ada khemah dan pentas tu bukan untuk anda. Bukan untuk saya juga. Tetapi khas kepada tetamu VIP dan team teknikal mereka. Kawasan yang boleh anda berdiri adalah sepanjang laluan ke garisan penamat.

Kawasan letak kereta pun ditutup sepenuhnya untuk pasukan sokongan dan penaja perlumbaan. Anda dan saya parkir jauh-jauh. Jalan kaki sahaja ke tapak ini. 



Jangan tanya saya soalan lazim dan tambahan. Sumber ini mudah sangat nak anda perolehi kerana penganjur ada kongsikan di MANUAL PERLUMBAAN dari laman web mereka di SINI

Catatan awal saya berkaitan dengan Le Tour De Langkawi 2018 Peringkat kelima ini boleh anda ikuti di bawah. Cuma perlu diingat, ini adalah catatan dari sudut peribadi saya semata-mata bukan sebagai maklumat rasmi penganjur... Jangan tanya saya ya...: 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock