TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, July 28, 2015

Re-visit Ladang Teh BOH Habu... Terbaik dari Tanah Tinggi

Rasanya ini adalah catatan terakhir saya ke Ladang Teh BOH di Habu setelah tiga catatan terdahulu turut berkisarkan mengenai kunjungan singkat saya ini.


Saya tidak mahu bercerita panjang kerana sudah kehabisan idea dan cerita, jadi saya kongsikan baki 21 keping gambar ini sebagai panduan anda jika ke sini.

Cuma sebelum anda 'scroll' ke bawah untuk melihat gambar-gambar ini, saya ingin bertanya kepada anda.


Siapakah yang tahu maksud sebenar B O H yang telah dipilih sebagai nama syarikat ladang teh oleh pemilik asal ladang ini iaitu A.J Russel ketika membuka ladang teh ini seawal 1924 sebelum ianya diturunkan secara turun temurun sehinggalah kepada generasi ketiganya kini?


Ada yang tahu maksud B O H ?

Saya sendiri tak pasti sebenarnya tetapi saya pernah terbaca ianya 'BOH' sebenarnya adalah singkatan atau Akronim kepada "BEST OF HIGHLANDS' atau dalam bahasa Melayu adalah "Terbaik dari Tanah Tinggi".


Betul ke ? Ada yang boleh sahkan?

Saya tak ingat di mana saya baca mengenai kisah asal nama BOH ini.. nanti saya cari semula dan sahkan.. 

Buat permulaan terima sahajalah .. 'BEST OF HIGHLANDS' ... 


Ok dalam pening memikirkan betul atau salah, tengok sahajalah gambar amatur saya di bawah ini.


These pictures were sent with Picasa, from Google.
Try it out here: http://picasa.google.com/

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock