TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, July 30, 2011

Mohd Ashraf Abd Aziz, meninggal dunia...

Kalau beberapa minggu yang lalu aku kongsikan bagaimana rintihan ibu dan ayah kepada Mohd Ashraf akan kejian dan tohmahan yang diterima bilamana anak lelaki mereka memohon pertukaran status jantina, hari ini, mereka terpaksa menerima hakikat Ashraf telah kembali ke rahmatullah akibat tekanan yang hebat atas isu ini. 

Aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan takziah kepada keluarga mereka diatas kehilangan ini dan aku ingin menyeru rakan-rakan pembaca untuk bersedekahkan Al-Fatihah kepada beliau. 

Aku mengikuti beberapa tulisan dan catatan blogger yang lain, dalam keperitan ibu dan ayah ini, mereka dikeji dan dihina. Mereka diumpat dan dilemparkan dengan pelbagai kata-kata yang amat perit didengar dan kita rupanya telah kehadapan dalam menjatuhkan hukuman.  


Tanpa kita sedar ... tanpa kita rasai dan tanpa kita ketahui sendiri , Derita Mereka Siapa yang tahu ... 

Lelaki mohon tukar nama Aleesha Farhana meninggal dunia

2011/07/30

pix_gal0
KUALA TERENGGANU: Mohd Ashraf Abd Aziz, 26, (gambar) yang gagal dalam permohonan menukar namanya kepada Aleesha Farhana meninggal dunia jam 4.50 pagi tadi selepas dimasukkan ke wad ICU, Hospital Sultanah Nur Zahirah, di sini, awal pagi semalam kerana mengalami tekanan darah rendah akibat kemurungan apabila permohonannya ditolak Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu.


Petikan kisahnya lebih awal dari Kosmo..

Mohd. Ashraf murung teruk, muntah-muntah


KERATAN muka depan Kosmo! 19 Julai 2011.



KUALA TERENGGANU - Lelaki yang tidak berjaya untuk bergelar seorang wanita dalam permohonannya di Mahkamah Tinggi di sini baru-baru ini kini menerima rawatan di Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) dipercayai akibat mengalami kemurungan ekoran kegagalannya itu.
Mohd. Ashraf Hafiz Abdul Aziz , 25, dikatakan mengalami masalah tersebut ekoran tertekan sejak Hakim Datuk Mohd. Yazid Mustafa menolak permohonan menukar nama kepada Aleesha Farhana Abd. Aziz pada 18 Julai lalu.
Kemuncaknya kira-kira pukul 3 pagi semalam, dia terpaksa dikejarkan ke HSNZ selepas mengalami muntah-muntah yang teruk.
Difahamkan, sehingga lewat petang semalam, dia masih menerima rawatan di ICU ke-rana tekanan darahnya terlalu rendah iaitu 80/40 namun Mohd. Ashraf masih sedar dan mampu bercakap dengan ahli keluarganya.
Bapa lelaki itu, Abdul Aziz Ahmad, 60, ketika ditemui di Unit Rawatan Rapi HSNZ bagaimanapun meminta wartawan supaya tidak menemui anaknya itu kerana keadaannya masih dipantau rapi oleh doktor.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock