TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Wednesday, July 27, 2011

Lagu Rasmi FELDA

Mungkin ramai yang tidak pernah mendengar lagu ini malah aku percaya lebih ramai diluar sana tidak tahu bahawa Felda mempunyai lagu Rasmi sekian lama. Bagi mereka, lagu mungkin sekadar lagu. Sekadar didengar ataupun dinyanyikan.

Asrama Felda Kuantan yang baharu.
Bagi aku, inilah antara lagu yang aku dan rakan-rakan seAsrama Felda nyanyikan  mungkin bukan sekadar puluhan malah ratusan kali dan tidak mustahil mungkin juga sudah  ribuan kali sejak tahun 1991 hinggalah kini. 
Ini adalah antara lagu yang akan dinyanyikan bagi pelajar-pelajar Asrama Felda di setiap perhimpunan, majlis perjumpaan ataupun aktiviti mingguan. Setiap kali dinyanyikan, lantonan suara bergema segenap dewan walaupun tanpa muzik dan konduktor. Setiap kali dinyanyikan juga, terasa semangat kian berkobar dan begitu bersemarak malah inilah saat yang di tunggu-tunggu setiap kali perhimpunan ataupun perjumpaan ... 

Lagu ini akan dinyanyikan bersama lagu Warisan (bermula anak kecil main api....) yang juga sentiasa dinyanyikan dengan penuh peringatan kepada diri sendri akan nasib bangsa dan agama serta tanah air tercinta mungkin suatu hari nanti akan berlaku dan boleh berlaku  dan kalau tak silap aku ada sebuah lagi lagu yang aku lupa tajuknya... 

Aku ingin berkongsi di sini lagu ini... LAGU FELDA... hayati ... 


Juga ingin aku kongsikan lagu yang cukup bermakna ini...  Nanyikan dan hayati liriknya... 

Kalaulah mengingatkan sesama melayu itu dianggap Rasis... jumud .. maka aku rela digelar rasis dan jumud asalkan Melayu terus kukuh dan bersatu kembali...

Hayati lagu-lagu ini ... 

1 comment:

Liza @ Adzriel AB said...

lagu yg tak pernah lupa lagi..
http://adzriel.blogspot.com/2010/08/anak-kecil-main-api.html

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock