TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, March 1, 2020

Rainbow Garden atau Taman Bunga Pelangi


Ada yang bertanya kepada saya mengenai apa yang ada di Rainbow Garden atau Taman Bunga Pelangi di Tanah Rata.  

Ini kerana ada beberapa komen di FACEBOOK yang memuji dan ada juga mengatakan sebaliknya. 

Saya tidak mengenali pemiliknya jadi saya akan menjawab berdasarkan pengalaman membawa anak-anak saya ke sana. Atau lebih tepat apa reaksi mereka. 


Taman Bunga Pelangi pada awalnya adalah kiosk jualan bunga atau nurseri. Namun mungkin kerana kurang sambutan atau mahukan kelainan, maka pemiliknya membuka satu sudut haiwan atau mini haiwan berkonsepkan memberi makanan kepada haiwan untuk kanak-kanak. 

Saya telah membawa anak-anak saya ke sana. Untuk masuk saya kena bayar RM 5 manakala anak saya RM 3 seorang. 


Terdapat gambar-gambar hiasan yang menarik tetapi yang lebih menarik perhatian anak-anak saya ialah koleksi haiwan peliharan yang disediakan walaupun bukanlah banyak dan besar kawasannya. 

Mereka berpeluang bermain dan memberikan makanan kepada kambing tempatan bukannya baka luar negeri namun sangat jinak. 


Mereka boleh juga memberikan makanan kepada arnab yang juga jinak dan makanan arnab ada dijual di sana sekitar RM 1 sebungkus.



Namun yang paling anak saya suka adalah bermain dengan burung-burung yang jinak sehingga lebih sejam.



Selain itu terdapat sudut hamster, kolam ikan dan kura-kura namun tidaklah begitu menarik minat anak-anak saya. 

Secara keseluruhannya kami menghabiskan masa sekitar 3 jam di sini. 

Kesimpulannya kalau anda membawa anak-anak dibawah 12 tahun, saya rasa masih berbaloi untuk ke sini, 

Lokasinya di Jalan Masuk Denai Robinson Waterfall di Tanah Rata atau kalau anda menginap di ZAHRA HOMESTAY hanya 1.5 km sahaja.


1 comment:

Normala Saad said...

Kira berbaloi la tu...

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock