TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, October 1, 2017

Pemangku Raja Pahang melalui Jalan Tapah


Saya petik sepenuhnya Info dan post dari facebook Tuan Haji Rahim Bin Othman yang mengikuti DYMM Pemangku Raja Pahang melalui Jalan Tapah.

********************
◇◇ BIAR GAMBAR BERBICARA ◇◇

● Dengan Izin sahabat2 boleh Share ramai2 -
" Pemangku Raja Pahang menitahkan baginda lakukan bukannya nak menagih UNDI..baginda cuba melakukan yang terbaik bantu untuk keselesaan rakyat jelata"

29 SEPTEMBER - KDYMM Pemangku Raja Pahang mengikut jadual berangkat pulang dari lawatan kerja di Cameron Highlands dengan Helicopter ke Kuala Lumpur.

Bagaimanapun baginda menitahkan batalkan Helicopter dan buat persediaan berkereta berangkat pulang dari Tanah Rata melalui Ringlet - Tapah di Perak.

RBO : Ampun Tuanku, jalan dari Ringlet tak selesa banyak rosak berlubang-lubang tuanku.

PRP: Itulah sebab aku nak lalu jalan tu. Nanti kita singgah di kawasan jalan yang rosak dan kamu (RBO) ambik gambar. Ramai orang mengadu pasal jalan tu...aku nak tengok sendiri.

RBO: Ampun Tuanku..Titah dijunjung.


Konvoi diraja bergerak dari Tanah Rata jam 2.30 petang melalui Ringlet permukaan jalan yang baik.

NAMUN masuk sahaja sempadan Negeri Perak menuju Tapah...pemandu memperlahankan kenderaan..baginda melihat sendiri keadaan jalan yang berlubang-lubang dan bertampal sana sini.

PRP : Jangan langgar lubang nanti rosak kereta aku..titah baginda kepada pemandu.
Jalan ni dalam pentadbiran negeri Perak bukan dalam Pahang. Kalau ada lagi jalan yang berlopak dan berlubang kamu (pemandu) berhenti...aku nak turun tangkap gambar.

Sepanjang jalan ke Tapah yang mengambil masa dua jam.. baginda turun tiga kali termasuk singgah di Hutan Lipur Air Terjun Lata Iskandar.

BEGITULAH KEPRIHATINAN Pemangku Raja Pahang terhadap aduan rakyat..baginda menzahirkan perasaan dukacita dan akan bertindak menulis surat kepada pihak-pihak yang berkenaan supaya jalan TAPAH KE RINGLET di beri keutamaan di selenggara dengan baik.

PATIK bagi pihak hamba rakyat jelata menjunjung kasih di atas keprihatinan tuanku terhadap aduan rakyat..Semoga Allah Subhanawata'ala sentiasa melindungi Kebawah Duli Tuanku sekeluarga.

♡ DIRGAHAYU TUANKU ♡
♡ DAULAT TUANKU ♡ DAULAT TUANKU ♡ DAULAT TUANKU ♡

#rbonews #wargakuantan #VisitPahang2017 #hoGohPahang2017 #JKR #MenteriKerjaRaya
#PerakDarulRidzuan #PahangDarulMakmur
#HitamPutihTakKanPadam #Virakkan #Viral #NegaraKuSehatiSejiwa #DirgahayuTuanku #DaulatTuanku #AstroAwani501 #TV3 #Rtm


Sent from my Samsung Galaxy smartphone.

1 comment:

Normala Saad said...

Mmm...sampai Pemangku Raja Pahang turun tengok sendiri baru jalan nak di baiki kut..

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock