TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, February 19, 2017

I love Cameron Highlands

#I_LOVE_CAMERON_HIGHLANDS

Antara tarikan yang baharu adalah landmark statement "I Love Cameron Highlands" di Tanah Rata. 

Dah sebulan lebih dah dipasang sebelum Tahun Baru Cina dan saban minggu ini menjadi tarikan untuk bergambar oleh pelancong yang hadir.


Kami di Cameron dah lama tunggu akan  landmark statement sebegini sebab mana mana pergi ada dah dibuat dan dipasang disetiap daerah  oleh pihak majis tempatan di seluruh malaysia. Tak apa sini lambat sikit sebab kena naik gunung. 

Akhirnya berdiri tegak jugak landmark statement sebegini di daerah perlancongan ini.

Cuma lokasinya agak sedikit merbahaya kerana  di selekoh jalan utama di Tanah Rata ke Brinchang. Tak ape anda kena berhati hati. Pastikan anda meletak kenderaan dengan baik dan tidak memasuki jalan raya.

Yang paling utama, pastikan anak-anak anda tidak bermain di jalan raya. Utamakan keselamatan anda terlebih dahulu.


Kita harapkan akan ada lebih banyak tarikan ringkas sebegini di sekitar kawasan yang sesuai di Cameron  supaya pelancong dapat bergambar dan berkongsikan pengalaman mereka ketika di sini tambahan lagi inikan tahun melawat Pahang.

Ada dua landmark statement sebegini iaitu satu lagi Habu juga di selekoh jalan utama dan ada kerja menambah lanskap sebelahnya. Untuk mengetahui lokasi dan bagaimana rupa bentuk I love Cameron Highlands di Habu ini boleh dilihat di SINI


 Kita harapkan selepas ini ada pula entrance statement di setiap Pekan pekan di sini supaya pekan seperti Tanah Rata dan Brinchang menjadi tumpuan bergambar.

Syabas MD Cameron ... cantik bunga yang digantikan dan lebih bercirikan suasana tanah tinggi...  baru terasa perbezaan lanskap kalau sekadar bunga biasa yg sudah sering dijadikan hiasan di bawah sana.


Kepada pelancong selamat bergambar.. di tanah rata dicerun Majlis Daerah Cameron Highlands juga sudah dipasang landmark statrment Cameron Highlands cuma lokasinya agak curam dan masih berumput sahaja tanpa lanskap bunga-bungaan... bolehlah untuk bergambar jugak kan...  berhati-hati ya..

Adakah anda "Love Cameron"??? Saya ya...

Sent from my S7edge smartphone

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock