TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, June 4, 2013

Tips Melawat Cameron Highlands: Populasi penduduk Cameron Highlands bagi tahun bancian 2010

Ha, ada yang bertanya, ramai ke penduduk asal atau pemaustatin di Cameron Highlands.
 
Berapa orang Melayu, Cina dan India..
 
Ramai ke Orang Asli di sana? Berapa ramai pula pekerja asing di puncak bukit ini.
 
Jadi nak menjawab pertanyaan ini, saya ambil data ini dari Jabatan Statistik dan Perangkaan melalui portal Majlis Daerah Cameron Highlands (MDCH)
 
Saya kongsikan di sini.. pertanyaan lanjut, terus sahaja ke MDCH sebab percayalah, akan ada pembaca yang akan hantar email khasnya pelajar IPT untuk maklumat lanjut...
 
Macam bila saya kongsikan kisah herba, tanaman hiasan dan sebagainya, email diterima bukan sekadar untuk maklumat lanjut malah ada yang nak buat pesanan dan penghantaran. 
 
Kebanyakkan pembaca  tidak membaca sumber yang selalunya saya sebutkan di dalam catatan untuk maklumat lanjut... 

Tak pe... tak salah .. seronok dapat dan balas email menandakan ada reaksi dari pembaca laman ....
 
Inilah jadual maklumat populasi penduduk di Cameron Highlands bagi tahun bancian 2010...
 
Jangan tanya saya tahun 2013 tak ada ke? Kan bancian dibuat 5 tahun sekali...

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock