TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, June 25, 2013

Peristiwa : Ceramah Umum Ustaz Kazim @ Cameron Highlands


21 Jun yang lalu seperti yang dijanjikan, Pejabat Agama Islam Daerah Cameron Highlands membawakan Ustaz Kazim Elias (Saya singkatkan dengan akronim UKE ) ke Cameron Highlands.


Tajuk ceramah UKE adalah Keluarga Bahagia.

Seperti yang dijangka, Dewan Gemilang Sekolah Menengah Kebangsaan  Sultan Ahmad Shah penuh dengan kariah di Cameron Highlands.

Kalau awal tahun, Pejabat Agama membawakan Ustaz Dato Kamaruddin, dewan tidaklah sepenuh malam yang lalu.

Mungkin kerana penangan dari UKE melalui Youtube dan juga siri ceramah "Kalau dah Jodoh" di Astro Oasis , UKE mempunyai ramai peminat.  


UKE seperti biasa membawakan topik ini dengan membawa kisah-kisah yang beliau alami sendiri serta pelbagai rujukan yang lain.

Antaranya kalau memilih pasangan mengikut yang dianjurkan oleh Islam dengan 4 kriteria tetapi utamakan kerana Agama.

Cuma yang datang rata-ratanya telah beristeri dan mungkin boleh digunakan untuk pencarian seterusnya.

Selain itu UKE juga membawakan kisah-kisah bagaimana hendak menambat hati isteri dan suami. Jangan malu untuk bersikap romantis dengan isteri sendiri.

Bagaimana hendak membentuk keluarga yang bersama bukan hanya melalui solat berjemaah tetapi juga makan berjemaah, aktiviti berjemaah dan sikap romantis.


Pelbagai lagi pesanan yang disampaikan oleh UKE dan pastinya disampaikan dalam bentuk yang ringan di selang-seli dengan contoh dan kisah yang bersahaja.

Yang pastinya tidak ketinggalan selingan beberapa buah lagu yang menjadi hiasan ceramah beliau.

Beliau menjemput kariah yang hadir untuk meraikan sama ulangtahun ke 7 Pusat Pendidikan Barakah yang diuruskanya dengan kemuncak adalah Forum Perdana bersama Ustaz Badlishah dan Bekas Mufti Johor, Dato Noh Gadut di Manjoi Perak.


Jualan untuk mengutip dana Pusat Pendidikan Barakah juga diadakan dengan jualan kitab, buku, makanan sunnah dan pelbagai lagi.

Moga-moga program ceramah sebegini dapat diteruskan di masa hadapan.

Kami bukan nak konsert dan hiburan tetapi aktiviti sebegini..

Gambar yang lain di SINI... Klik

Tahniah penganjur.. . kami nak lagi ..

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock