TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, January 7, 2018

Pilihan Steamboat: PDM Cafe , Taman Sedia, Tanah Rata



Lokasi Restoran Steamboat baharu yang dibuka bulan lepas di Cameron Highlands adalah di PDM Cafe di Taman Sedia, Tanah Rata.

PDM adalah singkatan Pahang Darul Makmur rasanya dan ianya dimiliki oleh Majlis Ugama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang.

Restoran ini menyediakan pilihan steamboat secara ala carte dengan dua pilihan set iaitu Set A bernilai RM 29.90 untuk dua orang  dan Set B berharga RM 59.90 untuk 4 orang.


Saya dan keluarga sempat menikmati Set B di sana dua minggu lepas dan ianya dihidangkan dengan set BBQ Grill dan Steamboat elektrik.


Saya suka suasana cafe mereka yang bercirikan Enggeris dengan rekabentuk dalaman menggunakan hiasan wainscotting di bahagian dinding mereka. 

Selain daripada steamboat, terdapat juga pilihan menu ala carte yang lain seperti mee gorang, nasi goreng dan nasi lemak.

Untuk steamboat pilihan cicipan steamboat agak tidak variasi dan agak besar dan ringkas. Pilihan kuah adalah seperti yang lain iaitu tomyam ataupun sup. Mungkin pemilik dan pengurusan restoran perlu menambah lagi variasi cicipan atau bahan steamboat mereka seperti isi ketam yang menjadi kegemaran kanak-kanak kerana lembut. 

Untuk ke sini, tidak susah untuk anda menemui PDM Cafe iaitu hanya perlu masuk ke  Kampung Taman Sedia dari arah Tanah Rata dan restoran ini terletak di sebelah kiri jalan sahaja. 

100 meter dari cafe ini terletaknya De Bamboo Steamboat and Grill iaitu restoran pertama steamboat di  Kampung Taman Sedia.

Selamat Menjamu selera...

Untuk mengetahui pilihan Steamboat di Cameron Highlands yang lain, anda boleh klik di PILIHAN STEAMBOAT DI CAMERON HIGHLANDS

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock