TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Wednesday, January 24, 2018

Pilihan Steamboat: De Bambo Tower Steamboat, Grill & Steam

Kemaskini April 2019:
De Bamboo Steamboat and Grill telah berpindah ke lokasi baru namun masih di dalam Kampung Taman Sedia. Klik sini untuk ke Catatan Terkini mengenai mereka : KLIK .

Namun apa kata anda baca dahulu mengenai mereka,

Pilihan Steamboat seterusnya adalah pilihan utama saya sebenarnya dari dulu. Mereka adalah pelopor pertama Steamboat dan Grill di Cameron Highlands. Mereka juga adalah pelopor pertama steamboat ala buffet di Cameron Highlands tatkala rata-rata pengusaha steamboat hanya menawarkan pakej steamboat ikut harga per kepala ala carte dan hanya rebusan sup atau tomyan. 

Malah tidak keterlaluan saya katakan mereka ini adalah antara 'enzim' perniagaan steamboat muslim. Bukan tak ada pengusaha steamboat muslim di Cameron Highlands tetapi lebih kepada menu sampingan di restoran dan gerai makan muslim  bukannya khusus untuk steamboat.

Juga tidak boleh saya nafikan mereka adalah 'enzim' aktiviti malam di Kampung Taman Sedia yang mana sebelum itu agak muram kerana selepas kiosk strawberry tamat operasi pukul 6 petang, tiada aktiviti di sini.

Kini untuk tahun 2018 mereka kembali dengan pembaharuan konsep steamboat dan dikatakan pertama di Cameron Highlands serta Pahang dan kedua berkonsepkan sebegini di Malaysia. 

Kini mereka dikenali dengan DE BAMBOO TOWER STEAMBOAT, GRILL AND STEAM di mana konsep bersteamboat diperluaskan dengan teknik steam. 


Saya sejujurnya belum sempat ke sana. Jadi bahan utama gambar dan cerita info dalam catatan ini saya petik sepenuhnya dari Facebook mereka : Klik

Konsepnya masih sama , Steamboat Buffet dengan harga pakej seorang RM 30 untuk pilihan 110 menu steamboat. Kalau dulu pakejnya RM 28 tetapi dengan tambahan RM 2 ini anda mendapat tambahan menu yang sangat berbaloi.

Konsep masakan dengan dapur Tower. Istimewanya anda boleh menikmati Dimsum dibahagian atas dengan pilihan pelbagai sehingga kenyang.


Lokasi mereka masih sama iaitu di Kampung Taman Sedia. Dari Tanah Rata, anda perlu ke arah Brinchang namun hanya 1.5 km sahaja dari pekan Tanah Rata terdapat simpang masuk ke Kampung Taman Sedia. Lokasi gerai mereka hanya ditepi jalan dengan hiasan gerai makan berkonsepkan BULUH.  

Google Map atau Waze aje senang untuk dicari.

Selamat menjamu selera... mencari kelainan bersteamboat... ini adalah pilihannya...

Untuk mengetahui pilihan Steamboat di Cameron Highlands yang lain, anda boleh klik di PILIHAN STEAMBOAT DI CAMERON HIGHLANDS

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock