TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, January 11, 2018

Pilihan Steamboat: Restoran Kerisik Emas, Brinchang

Catatan Pilihan Steamboat saya teruskan dengan lokasi restoran yang menawarkan pakej steamboat di kawasan Pekan  Brinchang iaitu RESTORAN KERISIK EMAS

Saya sekeluarga pernah beberapa kali menikmati steamboat di sini tetapi agak lama rasanya dan ketika itu mereka menggunakan set steamboat berkuah sahaja tanpa grill dan menggunakan dapur kecil sama seperti lokasi lain. 

Namun baru-baru dari facebook mereka, dapur arang mula digunakan di premis restoran mereka. Menarik dapur arang ini kerana belum pernah saya cuba. 


Malah sepengetahuan saya, inilah satu-satunya restoran Melayu yang menggunakan dapur arang sebagai dapur steamboat berbanding lokasi lain yang menggunakan dapur gas dan juga elektrik. Ada beberapa restoran steamboat dapur arang di Brinchang tetapi di Restoran Cina.

Ada perbezaan ke rasanya? Itu anda kena cuba sendiri malah saya sendiri masih belum pernah mencuba baik di restoran ini ataupun di lokasi lain. 

Pakej Steamboat mereka adalah hidangan ala carte mengikut jumlah orang yang ditempah Harga bagi pakej Steamboat mereka rasanya RM 20 Seorang. Atau anda tanya sendiri pemilik restoran ini melalui Facebook  RESTORAN KERISIK EMAS . KLIK


Lokasi RESTORAN KERISIK EMAS adalah di Pekan Baru Brinchang. Anda cari KAVY HOTEL  di mana lokasi mereka adalah di seberang jalannya. 

Selain steamboat dapur arang, mereka juga ada masakan panas dan juga bermula dari sarapan, makan tengahari sehinggalah ke malam. 

Saya kenal pemiliknya Abang Sabri semasa sama-sama menunggu anak pulang dari Tadika Taman Sedia 4 tahun lalu dan ketika itu beliau baru mula  mengambil alih restoran ini dari pemilik lama.


Gambar dalam catatan ini saya ambil dari laman facebook mereka sebab saya tak jumpa catatan lama saya ke sana. 

Kalau saya ada ke sana nanti, saya kongsikan gambar sendiri ya... 'Steamboat Dapur Arang Kerisk Emas' ....

Untuk mengetahui pilihan Steamboat di Cameron Highlands yang lain, anda boleh klik di PILIHAN STEAMBOAT DI CAMERON HIGHLANDS

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock