TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, January 7, 2018

Pilihan Steamboat : Highlands Steamboat Cheese and Grill

Untuk catatan tahun 2018, saya akan kongsikan beberapa lokasi steamboat baharu yang dibuka sekitar Tanah Rata.

Terdapat 3 tempat makan baharu yang menawarkan steamboat di sini. Dan pada musim cuti sekolah tahun lepas, kami menikmati pilihan baru ini sebagai nak mencuba sahaja.

Jom .....
HIGHLANDS STEAMBOAT CHEESE AND GRILL


Baru dibuka hujung tahun lepas tapi dah dekat penghujung cuti sekolah. Kalau mereka buka lebih awal tentu akan lebih ramai pelancong yang akan ke sana.  Tak apa, itu perancangan perniagaan mereka bukan saya. Saya pelanggan sahaja.

Lokasi Restoran ini adalah di Perumahan Cameron Jaya yakni di Jalan Tengkolok dengan memasuki simpang di sebelah  Balai Polis Tanah Rata. 

Kawasan parkir agak banyak ketika ini kerana masih ramai  yang tidak memasuki atau menetap di perumahan baharu ini. Tak tahu pula bagaimana keadaan parkir di masa hadapan jika ramai yang berpindah ke sana. 

Konsep kedai adalah secara Buffet Steamboat di mana anda boleh makan dengan sepuasnya. 

Pilihan menu istimewa dan berbeza berbanding dengan steamboat ditempat lain adalah Air Root Bear Float gelas besar dan juga Strawberry dan Mashmellow Celup Coklat. 

Pilihan steamboat agak banyak dan bersaiz besar.

Kadar harga adalah RM  35 untuk dewasa (pamplet mereka tulis RM 34 tapi yang jaga kaunter kata tersilap cetak) dan kanak-kanak RM 20 seorang.  Nak tambah cheese mozarella dan satu lagi cheese cream kena tambah RM 7 bagi set cheese tersebut. 

Tapi masa kami pergi malam kedua promosi adalah RM 20 dewasa. Dan sebab itu pandang kiri dan kanan ramai sungguh orang tempatan Cameron Highlands malam tu. 

Secara keseluruhan saya boleh bagi rating yang baik untuk restoran ini cuma perlu menambah jumlah pekerja di waktu puncak selain ada kerusi untuk pelanggan yang perlu menunggu di luar. 

Pengalaman kami sekeluarga tempoh menunggu sekitar 20 minit malam tersebut dan nasib kereta dapat parkir betul-betul di hadapan restoran untuk melihat jika ada kekosongan kerusi dan meja.

Ada beberapa maklum balas rakan-rakan yang berkunjung malam tersebut juga pulang hampa kerana terlalu ramai dan bagaikan kurang mesra dilayan kerana kekurangan meja dan pekerja.  Ada yang dah berikrar merajuk sampai sudah tak mahu ke sana. Relax bang,.....  Buat tempahan tempat duduk dan meja dengan menghubungi mereka dahulu.

Tak apa, malam kedua baru dan masih banyak yang boleh ditambahbaik kemudian.  

Cuma nak komen lebih-lebih pun tak boleh sangat sebab dah bersyukur dapat harga promosi RM 20 malam tu. 

Sekali lagi, lokasinya adalah di PERUMAHAN CAMERON JAYA JALAN TENGKOLOK TANAH RATA dan kedai betul-betul dihadapan laluan masuk. 

Anda google sahaja Facebook mereka.... Klik 

 Ini bukan kedai saya ya.. saya tak dapat membantu anda... saya kongsi info sahaja.

Cuma kepada pemiliknya , saya pelik anda beria benar buat pamplet bahasa Enggeris... hakiknya yang perlu anda fokus adalah pamplet bahasa Melayu sebab majoriti yang akan makan di sana adalah pelancong Melayu.

Jangan terlalu memandang rendah keupayaan membeli dan berbelanja pelancong tempatan berbangsa Melayu.  Buatlah pamplet berbahasa Melayu...  saya bukan rasis.. cuma sekadar mencadangkan..............

Untuk mengetahui pilihan Steamboat di Cameron Highlands yang lain, anda boleh klik di PILIHAN STEAMBOAT DI CAMERON HIGHLANDS

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock