TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Friday, January 12, 2018

Atilla Box Port di Tanah Rata

Lokasi tempat makan yang nak saya kongsikan ini bukan lokasi baru tetapi lebih kepada penjenamaan baru dibawah pengurusan baharu.


Saya pernah kongsikan catatan BOX PORT dahulu namun perkembangannya agak malap dan kurang mendapat sambutan. Ada beberapa faktor seperti susun atur kawasan makan ini dahulu yang agak tertutup dan pilihan gerai makan yang terhad. 

Kini BOX PORT di bawah pengurusan baharu dan dinamakan ATILLA BOX PORT

Lebih terbuka kawasan dan gerai makannya yang boleh dilihat dari tepi jalan yang mampu menarik pandangan pelancong dengan lebih mudah.

Saya suka ke sini kerana kawasan tempat makan yang luas dan lebih selamat jika membawa anak kecil kerana jauh dari jalan utama. 


Juga bilangan gerai di sini lebih banyak dengan konsep 'free sitting' dan memudahkan anda mempelbagaikan menu pilihan anda kelak. Tak de lagi Pak Cik tua yang menghalau anda kelak kerana makan di hadapan gerainya, makanan dari gerai yang lain. 

Tempat ini lebih ideal untuk membawa rakan yang datang bercuti kerana pastinya kita akan bersembang panjang dan jika di food court biasa, pemiliknya mahukan kita makan dengan segera dan pergi kerana kerusi meja yang terhad.


Apa yang ada di sini? Ada 3 gerai pilihan masakan panas, 1 gerai resipi pantai timur seperti nasi kerabu dan nasi lemak ayam berempah serta pemiliknya sendiri membuat sudut Steamboat dan Grill berkonsepkan makan sampai kenyang , Laksa dan Sizling.

Selain itu juga ada gerai cenderahati Cameron Highlands serta gerai produk sayuran tempatan dibahagian depannya. 


Lokasinya di Jalan Masuk ke Pekan Tanah Rata dari arah Ringlet.

Jika kena dengan masanya, pemilik Atilla Box Port ada menganjurkan Majlis Ceramah Agama seperti malam esok dengan Penceramah Jemputan Dato Haji Mohd Najmuddin Ellias .



Bagus kan... Karaoke tak ada tauuuuu..

Klik Facebook ATILLA BOX PORT. KLIK

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock