TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, September 24, 2015

Pokok Buah Sukun

Saya nak berkongsikan mengenai subjek pertanian sedikit.  

Maklumlah latar pertanian menyebabkan saya sentiasa tertarik jika bertemu pokok samada di Cameron Highlands sendiri ataupun diluar. 

Saya menemui pokok buah Sukun ini semasa berjalan kaki ke Masjid Pengkalan Ranggam, Kandang, Melaka 

Dah selalu saya melihat pokok Sukun ini tetapi kali ini dengan buahnya sekali.

Sukun kalau mengikut pengalaman saya memang dari kecil sudah terbiasa dengannya. 

Walaupun di rumah saya tiada pokok Sukun tetapi jiran-jiran mempunyai pokok Sukun dan selalu memberikannya kepada kami.

Jadi menu utama adalah membuat Sukun goreng untuk juadah minum petang dan keropok sukun.


Kini, saya selalu menikmati Sukun dalam bentuk kerepek sahaja kerana sukar mendapat buah Sukun di sini.


Saya sengaja berkongsikan catatan ini sebagai rujukan saya di masa hadapan.


Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock