TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, September 14, 2015

Limau Cameron Highlands ke?

Saya selalu jugak ditanya apakah Limau atau oren dijual di sekitar Cameron Highlands ini ditanam di Cameron Highlands. 

Saya selalunya menjawab, saya pernah mengunjungi kebun Limau yang berwarna hijau ini di sini tetapi tidak pernah menemui Limau berwarna oren ditanam di sini.


Selalunya saya mendengar ianya adalah Limau yang diimport tetapi sering kali dipromosikan oleh si penjual‎ di sini sebagai Limau Cameron Highlands. 

Limau ini saya pernah lihat pokok dan kebunnya di Bertam Valley...
Teringin saya nak lihat di mana limau oren ini ditanam di Cameron Highlands...
Walaupun saya ada jawapan limau oren ini, namun saya malas nak buat kenyataan di sini asal usulnya yang saya rasa anda tahu jawapannya..

Terpulang...

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

2 comments:

Normala Saad said...

hehe..memang betul kut limau import. Saya pernah terserempak dengan lori bawa muatan penuh buah2an dipertengahan jalan ke Cameron.Kereta kami dibelakang lori tersebut. Masa tu nampak berguni-guni limau oren ni dalam lori tersbut..

Unknown said...

Saya pun kena tipu. Nak lagi gempak lagi diorg berani jual epal 6 biji RM10. Katanya epal cameron. Memang mahal. Epal cameron punya pasal buat rasa. Akhir tekena. Mana ada epal tanam kat cameron. Hahaha....

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock