Apa kata anda klik info ini.. saya tak marah ...

Gambar terkini di Facebook mrkumai.blogspot.com

TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, September 17, 2015

Buah Cinta @ Cameron Highlands


Saya pernah berkongsikan catatan mengenai pokok buah cinta yang saya temui di Cameron Highlands. 

Dan kunjungan saya ke Kea Farm baru-baru ini saya melihat mereka menjualnya juga di sini.

Buah cinta kalau tak silap saya dalam bahasa enggeris dinamakan passion fruit.

Saya cuba mencari‎ persamaannya dengan buah Markisa namun ada keraguan.Jadi biarlah kita kisahnya sebagai buah cinta‎ sahaja buat masa ini.

Bentuk buahnya agak bujur dengan berwarna merah hati. Biji dalamnya seperti buah Markisa jugak dengan rasa ala-ala bercinta, manis,masam.

Pokoknya memang ditanam di Cameron Highlands tetapi bukanlah secara besar-besaran sebaliknya hanya di sudut tertentu di kawasan kebun sayur dan rumah.

Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

10 CATATAN TERKINI:

KOLEKSI CATATAN: