TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, December 10, 2012

Tips Melawat Cameron Highlands: Mengimbau kenangan @ Time Tunnel

Catatan kedua ini mengenai Time Tunnel seperti yang dijanjikan pastinya mengimbau kenangan suatu masa dahulu. Time Tunnel dibahagikan kepada dua segmen pada pandangan saya iaitu pertama mengenai sejarah berkaitan Cameron Highlands. 


Segmen kedua pula lebih kepada pameran peralatan lama atau antik yang suatu masa dahulu begitu dekat dengan kehidupan kita. 


Susunaturnya ringkas di mana koleksi peralatan lama di susun mengikut tema tertentu seperti peralatan lama dapur, perabut antik, kedai gunting rambut atau saloon, peralatan mainan dan juga koleksi kegunaan harian seperti ubat gigi, botol-botol minuman dan juga piring hitam. 


Bagi golongan muda, generasi yang berbeza pada hari ini, peralatan ini mungkin sekadar peralatan lama tetapi bagi generasi pertengahan 35 tahun ke atas, mungkin ada diantara bahan yang dipamerkan akan mengingatkan kepada sesuatu yang pernah di lalui mereka. 


Kisah yang mungkin kembali terbayang dan terpancar di pandangan mereka kembali menjelma sebaik sahaja melihat peralatan tertentu. Barangkali ianya membawa kenanan manis dan barangkali juga sebaliknya. 


Saya sekadar untuk berkongsikan beberapa koleksi peralatan yang saya rakamkan di sini. 

1 comment:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock