TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, December 10, 2012

Tips Melawat Cameron Highlands: Kasimanis Strawberry Farm

Kasimanis Strawberry Farm terletak di Jalan Sultan Abu Bakar dan jika anda memasuki simpang di hadapan Padang Golf MDCH, simpang masuknya adalah di sebelah kirinya. 


Kasimanis Strawberry farm merupakan sebuah kebun persendirian yang menawarkan tanaman buah strawberry sebagai tarikan utamanya. Cuma saya lihat kebun tidak kelihatan sangat untuk melihat sepenuhnya tanaman ini. Mungkin ada pintu yang lain barangkali.

Namun terdapat juga gerai jualan dan nurseri semaian anak pokok dan bunga di sini serta deretan peniaga kecil yang menjual pakaian dan barangan cenderahati.  



Laluanya kini agak sedikit tidak sempurna kerana terlibat dengan pembinaan perumahan mewah di hadapannya. 


Kelak, kunjungan anda di sini akan boleh melihat bagaimana koleksi rumah mewah yang membawakan senibina Enggeris dan Belanda di sebelah Kasimanis Farm ini.  

Buat masa sekarang pun pada pemerhatian saya biarpun masih belum siap, telah ramai yang berpossing sakan di hadapan menara kawalannya.


Semasa kunjungan saya baru-baru ini, saya membeli sepasu anak pokok strawebrry dengan harga RM 10 dan kini subur di anjung apartment saya. 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock