TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, October 19, 2019

Status Jalan Runtuh di Simpang Pulai ke Cameron Highlands.

Lagi kemasikini berkaitan jalan runtuh di laluan Simpang Pulai ke  Cameron Highlands yang menjadi huru-hara lantaran laporan yang mengelirukan oleh seorang wartawan. 

Kenyataan Yang Sebenar HANYA SATU LORONG yang ditutup iaitu di bahagian laluan yang runtuh. Bukan Jalan Simpang Pulai ke Cameron Highlands terus ditutup kedua-dua lorong. 

Jadi ikut hati anda nak percaya laporan ini atau hebahan Mak Cik Gayah dari Venuzuela sana nun... 




IPOH, 19 Okt (Bernama) -- Satu lorong sepanjang 100 meter ke arah utara di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands, ditutup berikutan kejadian tanah runtuh yang berlaku di  jalan berkenaan, lewat tengah malam tadi.

Pengerusi Kemudahan Awam dan Infrastruktur, Pertanian dan Perladangan Perak Abdul Yunus Jamahri berkata kerja-kerja pembaikan cerun jalan di laluan FT185, Seksyen 31.62, di kawasan itu akan dimulakan pada Isnin ini.

"Arahan kerja telah dikeluarkan kepada Syarikat Pintas Utama Sdn Bhd (PUSB) untuk membuat kerja-kerja pembaikan cerun jalan, menggunakan kaedah 'Terramesh Wall dan Backfill'.

"Kontraktor akan mulakan kerja dengan segera selepas insuran kerja diperolehi," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Beliau menasihatkan agar pengguna yang melalui jalan itu untuk berwaspada berikutan jumlah kenderaan akan bertambah pada hujung minggu untuk ke naik ke Cameron Highlands.

"Kita akan memastikan pihak yang berkaitan mengambil tindakan segera bagi membendung kejadian buruk berlaku,"katanya.

Dalam kejadian pukul 12.30 tengah malam itu telah mengakibatkan tanah runtuh sedalam 20 meter di jalan berkenan.

-- BERNAMA

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock