TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Friday, December 4, 2015

Jualan benih "Kelapa Matag" di Stesen Mardi

Antara yang menarik di Karnival Agreprenuer Muda bimbingan MARDI adalah jualan anak benih kelapa Matag yang sukar dicari. 

Kalau tak silap saya hanya ada dua sahaja pusat pengeluaran anak benih kelapa mataq ini iaitu di Bagan Datoh dan juga Muar. (Kalau tak silap saya la).


Dan stok anak benih ini datangnya dari Muar, Johor dan dijual dengan harga RM 20 sepokok dan jika membeli 3 pokok harga diskaun adalah RM 50. 

Terdapat dua jenis varieti anak benih iaitu buah warna hijau dan kuning untuk dipilih. 


Alhamdulilah, kira murah bagi saya yang pernah membeli RM 25 sepokok tiga bulan lepas. 


Jadi pergilah ke Stesen MARDI sepanjang cuti persekolahan ini dan temui si penjualnya iaitu En. Zaiman Mohd Nor atau anda boleh hubungi beliau di HP 010 5239879. 


Ingat !!! saya bukan penjualnya.. saya kongsikan catatan ini sebab saya rasakan ini peluang untuk anda membeli anak benih kelapa matag. 

Saya dan rakan-rakan membelinya hampir 24 pokok dari En, Zaiman. 




Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock