TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, July 28, 2012

Tips Melawat Cameron Highlands: Pusat Jualan di Stesen Mardi

Jika anda datang ke Stesen MARDI pastinya anda akan teruja dengan ratusan jenis bunga-bungaan yang ditanam dan diipamerkan di setiap sudut. Begitu cantik, kemas dan menawan coraknya.

Ada yang gatal tangan pasti akan memetik bunga-bunga ini ibarat kumbang liar yang bebas berterbangan akhirnya meninggalkan noda pada tangkai dan pokoknya.

Jangan bimbang,Stesen MARDI juga menawarkan pokok hiasan berpasu untuk anda beli danbawa pulang.


Terdapat puluhan pilihan tanaman berpasu yang dijual kepada anda dengan harga yang amat berpatutan tetapi berharga TETAP.

Dibuka setiap hari operasi stesen ini kepada pengunjung, anda boleh memilih bunga berpasu samada kaktus, pokok berdaun, orkid dan juga media tanaman untuk dibeli. Cuma tiada pokok tanaman berbuah yang tidak dijual.

Malah jika kena pada waktunya, anda boleh membeli bunga-bungaan seperti ros dan chrisanthemun dengan memetiknya sendiri di plot tanaman mereka. Pasti seronok kerana anda boleh bebas memilih kuntuman bunga pilihan anda.


Bagaimana pula dengan sayur-sayuran? Anda juga berpeluang membelinya dengan mengunjungi pusat jualan produk pertanian yang terletak bersebelahan.

Bezanya bukan sekadar terdapat sayuran yang ditanam diplot ujikaji di sini tetapi juga pelbagai pilihan produk hiliran pertanian yang diusahakan oleh peserta atau usahawan dibawah naungan MARDI yang menggunakan teknologi MARDI dari seluruh negara.

Produk seperti jem buah-buahan, buahan kering, kerepek, sos dan pelbagai lagi menjadi pilihan anda dibawah satu bumbung.

Jika anda penat berjalan dan ingin pula berehat sebentar sambil makan tengahari ataupun pagi, terdapat sebuah kafeteria di Taman Ros yang boleh anda singgah dan ini boleh menjimatkan waktu anda.

Anda boleh memilih untuk bersarapan di sini sebaik sahaja keluar dari penginapan anda tanpa perlu ke kedai makan diluar sebelum ke sini. Begitu juga dengan makan tengahari  dimana anda tidak perlu bersesak-sesak di luar kerana menu yang disediakan juga boleh tahan dan sama harganya dengan kedai makan di luar. Lakukan 2 dalam 1 di sini untuk penjimatan waktu lawatan anda.





No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock