TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, May 7, 2012

Tips Melawat Cameron Highlands: Big Strawberry Farm

Jika anda mencari satu lokasi yang mempunyai kemudahan nurseri bunga, kaktus, strawberry, salad dan sistem hidroponik, tempat makan dan juga kemudahan dalam satu bumbung maka saya ingin berkongsikan BIG STRAWBERRY FARM yang terletak bersebalahan Cactus Valley di Brinchang untuk anda kunjungi. 

Ironinya ianya adalah diusahakan oleh pihak swasta sepenuhnya. Dar pekan Brinchang anda hanya perlu memandu ke kawasan dihadapan hotel Star Regency sebelum membelok masuk ke Jalan masuk di hadapan Restoran Nassya.

Sejarahnya bermula pada November 2005 di mana pusat agrotourism ini dibuka kepada umum dan sejarah awalnya pemiliknya Sinamtamby Holding membuka rangkaian pasar mini dan kedai seawal berusia 15 tahun setelah datang ke Malaysia dan bekerja di BOH Estate.
Terdapat jualan segar strawberry, anak-anak pokok bunga, koleksi kaktus serta juga salad yang dijual terus dari ladang. Malah terdapat sebuah cafe yang menjual makanan dan minuman berasaskan strawberry dan salad ini di sini. 

Yang sedikit mencabar untuk memastikan tumpuan anak-anak anda menikamti makanan bukannya bermain di sudut kanak-kanak. 

Apapun di sini agak sesuai untuk kunjungan semua pihak dari muda ke dewasa dan warga emas.Kemudahan meletak kereta yang luas dan laluan keluar yang mencabar.. Rasainya sendiri di sini.. 

Selebihnya anda kunjungi ia sendiri.



  




Anda memerlukan sekitar 45 minit di sini dengan kelajuan santai...

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock