TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, September 22, 2016

Pelancong Sampah @ Cameron Highlands

Saya kongsikan gambar Facebook Mohamad Iqbal Faz Al Yaman ini dahulu malam ini. Beliau memang penduduk Cameron Highlands dan memang selalu melalui jalan ini setiap hari. 


Esok saya akan Cuba tulis sikit. Tadi Dah tulis dengan amarah... tup tup tak terhantar.... 
Tapi perbuatan membuang sampah ini memang saya sendiri dah lama cakap.  

Jadi esok sahajalah...

Pagi ni pun nampaknya masih belum reda setiap kali melihat gambar diatas. Saya ada kongsikan kisah bagaimana sikap jelik dan pengotor pelancong yang datang ke Cameron Highlands dalam catatan saya sejak 3 atau 4 tahun kebelakang ini.. 

Tapi apa nak buat ...

Mereka membuang sampah di kawasan letak kereta apartment percutian mereka..
Mereka membuang sampah di kawasan letak kereta pasar malam Brinchang
Mereka membuang sampah di pintu masuk Mossy Forest 
Mereka membuang sampah di trek pendakian ke Gunung Irau dan Brinchang
Mereka mebuang sampah semasa di taman pertabalan...

Kalau lihat gambar diatas, tong sampah disediakan setiap 10 meter!!! tapi masih memilih untuk membuang sampah di dalam longkang... 


Senang cakap .. inilah Pelancong Sampah yang datang ke Cameron Highlands!!! 

Kalau anda terasa , anda mungkin dah melakukanya.. 
kalau anda tak terasa anda mungkin tidak melakukannya..Syabas...  

Tapi kalau dah buat  tapi  masih tak rasa apa-apa... anda binatang ... itu sahaja... 


Sent from my BlackBerry 10 smartphone.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock