TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, May 27, 2013

Tips Melawat Cameron Highlands: Kisah si penjual Madu..

Antara soalan yang selalu ditanya kepada saya, di mana untuk membeli madu?
 
 
Saya sukar untuk memberikan jawapannya kerana kurang pasti apakah madu yang dijual di sini benar-benar asli ataupun tidak.
 
Di musim cuti sekolah sebegini, terdapat beberapa kumpulan penjual madu akan bergerak dari kawasan ke kawasan tumpuan ramai untuk menjual madu yang dikatakan madu tualang.
Untuk rekod, mereka hanya akan berada di sini ketika musim cuti sekolah sahaja sebelum menghilangkan diri dan kembali semula ketika cuti sekolah tiba.  
 
Saya kurang pasti keaslian sumbernya. Saya kurang arif mengenai keaslian madu tersebut. Untuk mengatakan tidak asli dan palsu, saya mengambil sikap bersangka baik.
 
Yang boleh saya lakukan, jika ada kurang yakin dan was-was saya akan hindarinya.
 
Terpulang kepada anda untuk membeli ataupun tidak.
 
Di Cameron Highlands terdapat 3 pusat ternakan lebah untuk penjualan madu. Di Habu, di Kea Farm dan di Tringkap. Cuma samada mereka mengekalkan keaslian ataupun tidak, saya tidak pasti.
 
Di kedai-kedai jualan, baik di pasar malam dan gerai biasa akan kelihatan madu untuk dijual malah di Kea Farm akan terdapat penjual madu.
 
Terpulang kepada anda. Tepuk dada tanya selera.
 
Cuma untuk pembacaan dan pengetahuan anda, saya kongsikan laman web ini yang lengkap dan suka saya baca untuk mengetahui rahsia mengenai madu...
 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock