Apa kata anda klik info ini.. saya tak marah ...

Gambar terkini di Facebook mrkumai.blogspot.com

Buat Carian Pantas seperti tempat makan, tips bercuti, strawberry dan sebagainya di sini:

Monday, February 25, 2013

Tips Melawat Cameron Highlands: Liputan LTDL 2013

Saya menamatkan kisah mengenai LTDL 2013 yang berpenamat di sini untuk peringkat ketiga perlumbaan dengan sedikit luahan kekecewaan mengenai liputan penuh pada pukul 11.30 malamnya. 



Liputan kali ini amat kurang berkualiti. Bukan salah kepada pengulasnya Haji Hasbullah Awang dan pasangannya tetapi mutu suntingan yang dilakukan. 

Bayangkan dari permulaan kita merasa amat tertarik dan teruja untuk mengetahui kisah sebenar di peringkat ketiga ini namun apa yang disajikan adalah amat mengecewakan. 

Bayangkan dalam keadaan perlumbaan yang masih berada di peringkat awal dan zon pecutan, penyunting memilih untuk menyelitkan beberapa adegan pendakian di Tapah ke Cameron Highland. Kemudian penyunting kembali menyelitkan zon pecutan dan landai. 

Kami yang menetap di Cameron Highlands amat menyedari kesilapan ini kerana telah biasa dengan laluan dari Tapah ke Cameron Highlands.  Mana mungkin aksi mendaki melalui batu 7 tiba tiba mengundur kembali kepada 5 pelumba yang sedang mendahului perlumbaang di zon pecutan di Tapah. 

Mungkin penyunting telah sambil lewa dan mungkin mempunyai niat bersama penerbitnya untuk menghasilkan liputan yang manarik dengan mengabungkan kedua aksi perlumbaan. 

Malangnya yang menerimanya adalah pengulas yang mula-mula teruja mengambarkan pendahulu pendakian tetapi terpaksa pula menyatakan aksi pecutan di zon pecutan. 


Kepada RTM .. kualiti liputan anda di peringkat ke 3 amat BURUK!!!! 

1 comment:

Mahathir Mansor said...

jemput lawat blog saya

www.puteraguesthousemelaka.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...