TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, February 18, 2020

Musim Anggur di Lembah Bertam bagi tahun 2020 bermula...

Semalam saya singgah di Kebun Anggur di Lembah Bertam. 



Buah anggurnya kini telah masak dan boleh mula dituai. Jadi kebun anggur ini dibuka untuk kunjungan anda semua. 

Apa yang anda boleh buat di kebun anggur ini? 

Anda boleh masuk secara percuma.
Anda boleh melihat pokok anggur dan buahnya yang banyak ketika ini. 
Anda boleh berselfie sakan di sini.. 
Anda boleh memilih sendiri gugusan anggur yang mana hendak anda petik dan ditimbang dan dibayar....



Harga sekilo anggur di kebun anggur ini adalah masih sama iaitu RM 25 sekilo.

Elok anda datang awal musim anggur kali ini kalau nak melihat buah anggur yang banyak. 

Dan nasihat saya ialah berhati-hati ketika menuai anggur kerana jika terlalu ghairah nak memetik yang itu dan ini, saya takut anda terperanjat nanti bila ditimbang ... 

Ingat ya.. sekilo RM 25 .. dua kilo RM 50 .. empat kilo RM 100 .. jangan buat-buat pengsan pula nak membayarnya .. hanya tunai diterima..

Kebun anggur ini agak tidak sesuai untuk yang membawa orang tua, OKU , ibu mengandung atau sakit lutut dan jantung kerana anda perlu berjalan masuk sejauh 210 meter dari tepi jalan dan mendaki laluan kebun bunga dan sayur.



Catatan awal saya mengenainya ada saya kongsikan di sini .. Klik Catatan Kebun Anggur Lembah Bertam .. dan jika anda mahu ke sana saya kongsikan pula Catatan Panduan arah perjalanan ke sana. 

Dan jika anda masih atau ingin mencari penginapan berbentuk homestay atau apartment percutian, cubalah di ZAHRA HOMESTAY.. 



Klik untuk ke catatan mengenai ZAHRA HOMESTAY kami ini . 

Insyaallah saya berikan panduan perjalanan anda ke kebun anggur ini .. 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock