TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Tuesday, December 26, 2017

Sesak ke Cameron Highlands ketika Cuti Krismas 2017?

Catatan ini sekadar nak mengarkibkan kejadian kesesakan jalan raya ketika hari cuti puncak baru-baru ini iaitu pada 23-25 Disember 2017 yakni cuti Hari Krismas.

Memang sangat sesak. Saya sendiri tak keluar rumah sepanjang dua hari puncak yakni Ahad dan Isnin kerana tak mahu nak tempuh kesesakan jalan raya. Hanya pada malam Sabtu saya sekeluarga berjalan ke sekitar Pekan Tanah Rata dengan berjalan kaki. Mujur rumah dalam pekan. 

Cuma saya membaca keluh kesah pelancong dan juga orang tempatan dalam facebook komuniti yang ada di sini. Nak kesian ada dan tak nak simpati pun ada kerana anda mempunyai pilihan untuk membuat keputusan bercuti ke sini semasa musim cuti puncak ini.

Bukan seorang dua yang telah berkongsikan nasihat supaya tidak datang bercuti ke sini pada mana-mana musim cuti puncak. Dan akhirnya anda yang membuat keputusan yang terbaik untuk anda. 

Jadi saya sekadar nak simpan koleksi kesesakan ini sahaja untuk rujukan di masa hadapan khasnya imej Google Maps yang nampak merah belaka sebagai tanda kesesakan di laluan yang ada di Cameron Highlands. 



Sent from my Samsung Galaxy smartphone.

1 comment:

Toriton said...

Tuan.agak2 sabtu 30dis,macam mana traffic di CH?minta pendapat

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock