TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, December 9, 2017

Kea Garden @ Kea Farm

Saya kongsikan kunjungan kami sekeluarga sekitar Kea Garden di Kea Farm bulan lepas.

Sisi ini kurang terkenal atau diketahui oleh pengunjung Kea Farm kerana tumpuan utama adalah membeli sayur-sayuran di Kea Farm. Jadi ramai yang teruja nak membeli belah sahaja di sana tanpa sedar dipenghujungnya ada satu tarikan lagi untuk disinggahi. 

Untuk ke KEA GARDEN, anda hanya perlu terus masuk ke dalam laluan Kea Farm dan terdapat pintu masuk KEA GARDEN 5D dihadapannya. 

Terdapat ruang meletak kereta bertingkat yang mana anda boleh meletak kereta dengan harga RM 3 sahaja dan ini lebih baik dari anda letak kereta di sekitar luar Kea Farm. Lebih selesa di sini dan mudah.

Apa yang ada di sini?

5D ART MESEUM 
Muzium animasi seni 5D yang mana anda boleh melihat karya seni bercorak 5 dimensi  dan pastinya menarik. Cuma saya tak masuk pun. 

Tiket masuk RM 20 bagi dewasa dan RM 10 untuk kanak-kanak. Antara sebab saya tak masuk. 

Kalau tak masuk 5D Art Museum ini, sekadar nak bagi anak-anak seronok adalah taman tema bewarna sebelahnya. Saya tak pasti apa pula namanya sebab saya masuk ikut belakang dengan bayaran RM 1 seorang. Kalau masuk 5D art Museum tu dah termasuk dalam pakej mereka.

Gambar di bawah ya. Anda boleh naik ke sini dari pintu belakangnya dengan menggunakan tangga berputar di hadapan Cafe Sinar Hijjaz. 



BAZAR JUALAN
Sebelah laluan masuk ke sini ada Bazar Jualan sayuran dan bunga-bungaan untuk anda singgah. Namun dah sebab tarikan jualan sayuran di luar lebih kuat dan popular saya mendapati bazar ini agak suram pula sambutannya.  


Cuma dihujungnya ada Cafe Sinar Hijaz yang mana saya sangat cadangkan anda memilih cafe ini untuk menjamu selera selepas penat membeli belah di Kea Farm. 


Ianya selesa, luas, pemandangan menarik ke arah Hotel Copthorne  dan mempunyai kawasan makan yang luas dan menu yang ringkas. Paling penting ianya halal sebab diusahakan oleh pengusaha Muslim. 

Terdapat satu lagi cafe dibahagian bawah Kea Garden namun rasanya diusahakan oleh pengusaha bukan muslim namun saya tidak pula melarang untuk ke sana. Tepuk dada tanya selera ....


KEA GARDEN GUEST HOUSE
Nak menginap di kawasan Kea Farm, saya cadangkan anda memilih Kea Garden Guest House ini. Sebabnya ianya dekat dengan Kea Farm dan keduanya ianya nampak cantik juga dengan hiasan lanskapnya dalam kawasan tertutup ini. 


Cuma kawasan ini agak sunyi di waktu malam tapi tiada masalah sebab untuk keluar masuk ke kawasan lain di waktu malam memang agak lancar kerana trafik dah tidak sesak. 

Kadar harga semalam bermula dari RM 208 hingga RM 348 semalam. Anda perlu google untuk maklumat lanjut dan urusan selebihnya. Gambar-gambar pun banyak yang menarik berbanding gambar yang saya ada ini. 

Tak sempat nak ambil gambar kat sana. Tak perasan tak de gambar rupanya. 


Jadi, KEA GARDEN boleh anda masukan dalam lokasi persinggahan anda. Lagipun anda pasti ke Kea Farm kan.... TIPS UTAMA SAYA .. letak kereta di sini.. Lebih selamat, selesa dan mudah. Serta tak payah nak berlawan dengan undang-undang bila di saman sebab meletak kereta tepi jalan.

Yang ingin mencari penginapan anda kelak, kami ada menawarkan khidmat homestay & apartment percutian di ZAHRA HOMESTAY & APARTMENT ... klik di SINI

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock