TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Monday, July 8, 2013

Tips Melawat Cameron Highlands: Cuit-cuit aje.. apartment oh apartment

Cuba baca perbualan kawan lama yang lama sangat tak bertemu dan bercakap. 

Tiba-tiba mendapat telepon daripada kawanya Lazim yang hampir 10 tahun tak bertemu.


Lazim : " Salam woi, lama tak dengar cerita, ni aku, Lazim".

Salim  : "Salam... lama betul tak dengar cerita, apa khabor ko?". Balas Salim dengan gembira.

Lazim :  Aku dengar ko dekat Cameron Highlands.. .waaa bagus la... mesti seronok dah lama?

Salim : Alhamdulillah, dah dekat 7 tahun kat sini. Terbaik dari tempat yang lain.

Lazim : Baguslah ... sebenarnya aku nak bercuti kat sana cuti sekolah ni. Satu family. Orang cakap Apartment banyak kan. 

Salim : Memang dah bertambah apartment sekarang ni . Musim cuti selalunya penuh aku dengar. Kena cepat booking. 

Lazim ; Ini lah aku telepon ko. Tolong carikan apartment untuk aku. Kalau boleh ko carikan yang cantik. View yang menarik dan yang penting selesa.

Salim : Aku boleh rekeman beberap nombor la. Tapi ko kena la sendiri telepon. 

Lazim : Ala ko la booking untuk aku. Mesti dapat murah punya. 

Salim: mmm sebenarnya aku tak pernah booking untuk orang, cuma rekeman aje. 

Lazim : Ala ko dah 7 tahun kat sana, mesti kenal ramai orang. Ko tolong la cari. Aku nak 2 malam. Cuti sekolah. masa cuti harijadi Agung. Mesti 3 bilik. sebab aku anak perempuan dah besar.

Salim : mmm berapa bajet ko. 

Lazim: Ko cari la RM 150 semalam....

Salim: RM 150 semalam.... susah la. harga hari biasa sahaja dah RM 200 inikan pula cuti sekolah dan kena pula cuti agung. 

Lazim: Allaaa ko dah lama kat sana kan .. mesti kenal ramai owner tu. Tak kan tak boleh dapat kowteem kut. 

Salim : Aku kenal seorang dua aje. tapi kawan yang aku kenal tu pun bukan kenal sangat... 

Lazim : Tak kisahlah.. ko try adjust untuk aku.. RM 150 ok.. nanti aku telepon ko balik. 

Salim ; mmmmmmm............

Dah baca? Cuba anda fikirkan, apa yang tak kena? Kawan-kawan yang anda minta tolong tu terkedu sampai sudah....

Agak-agak boleh tak kawan ada di Cameron Highlands ini membantu Lazim... 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock