TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, March 21, 2019

White Chalet , penginapan dalam kebun sayur...

Saya Mau share yang ini..

Walaupun saya tak pernah masuk ke sini, tapi setiap kali melihatnya dari luar sejak setahun lebih ni agak mengujakan.

Yang saya maksudkan adalah WHITE CHALET di Lembah Bertam, Ringlet, Cameron Highlands.


Ini baru penginapan dalam Kebun sayur dengan pemandangan kebun sayur dan kebun bunga di lembahnya yang amat cantik.



Saya kenal pemiliknya.... Tapi dia tak pernah ajak pun .. kih kih... jangan marah Abg Nazri..
Pemiliknya juga seorang pekebun bunga dan sayur yang berjaya dikalangan pengusaha Bumiputera Melayu.

Lokasi WHITE CHALET di Lembah Bertam ini menghala laluan masuk ke Pos Lemoi dan dari tempat kerja saya sekitar 3-4 km sahaja ... Dari Pekan Ringlet sekitar 8 km lebih sikit.

Chalet ini jauh dari pekan Ringlet tapi berbaloi sebab suasana kebun yang asli.


Jadi anda perlu membuang semua gaya kebandaraan anda dan nikmati suasana di sini sepenuhnya ..



Hubungi mereka di laman FB White Chalet...

saya kongsi aje maklumat mereka.. lalu selalu.. masuk tak pernah.....

2 comments:

dunia ibu twins said...

Yes, percutian yg rare dan lain daripada yang lain. kami dh menginap di sana pada akhir bulan may'19. sangat seronokkkkk dapat merasai suasana chalet dalam ladang. pakej naik pickup then pusing ladang. owner anak muda tempatan. recommended.

erahasnor said...

Tempat percutian yang sgt unik. Suasana yg sgt merehatkan minda. Kedudukan resortnya yg terletak di tengah2 kebun sayur serta pemandangan kebun2 sekeliling yg sgt menenangkan fikiran.
Amat sesuai bagi mereka yg
1. mencari ketenangan,
2. Chalet yg ringkas tetapi cantik & lengkap peralatannya,
3. melihat aktiviti penanaman sayur di sekeliling resort,
4. Suasana bbq di resort lereng bukit
5. menaiki 4x4 mendaki ladang sayur,
6. memetik sendiri sayur2an yg ditanam tanpa penggunaan racun kimia.

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock