TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, January 12, 2019

Permasyhuran Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Abdullah al-Haj ibni Sultan Haji Ahmad Shah al-Musta'in Billah sebagai Paduka Seri Sultan dan Raja Pemerintah bagi Negeri Pahang dan segala Jajahan Takluknya.


بسم الله الرحمن الرحيم


Merafak sembah dan menjunjung kasih di atas permasyhuran Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Abdullah al-Haj ibni Sultan Haji Ahmad Shah al-Musta'in Billah sebagai Paduka Seri Sultan dan Raja Pemerintah bagi Negeri Pahang dan segala Jajahan Takluknya. Semoga Tuanku diberikan petunjuk dalam memerintah Negeri ini dan seterusnya menjadikan Negeri ini sebuah negeri yang diberkati dan diampuni Tuhan.

Menjunjung kasih juga kepada Paduka Ayahnda Seri Sultan Haji Ahmad Shah al-Musta'in Billah ibni Almarhum Sultan Sir Abu Bakar Ri'ayatuddin Mu'adzam Shah kerana dengan kebijaksanaan dan kerelaan hati telah menyerahkan tampuk pemerintahan negeri ini kepada Paduka Seri Sultan yang baharu setelah menjadi Sultan dan Raja Pemerintah yang menaungi kami selama 45 tahun. Allah sahajalah yang membalas segala kebaikan yang telah Paduka Seri lakukan.

Semoga Allah merahmati dan memberkati pemerintahan Paduka Seri Sultan Pahang yang baharu ini, menjadikan negeri Pahang ini Aman dan Makmur, dan rakyatnya bersatu padu, harmoni dan saling menghormati.

Semoga Allah menjadikan Negeri ini sebuah negeri yang menggunakan hasil buminya dengan telus dan amanah, memberi nikmat dan kebaikan kepada rakyatnya, dalam pemerintahan Paduka Seri Sultan Pahang yang baharu. 

Daulat Tuanku!
Daulat Tuanku! 
Daulat Tuanku!

قال تعالى:
قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاءُ وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاءُ وَتُعِزُّ مَن تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَن تَشَاءُ ۖ بِيَدِكَ الْخَيْرُ ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ - (3:26)

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock