TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Sunday, October 14, 2018

Kejadian Tanah runtuh di Cameron Highlands... kisah awal 2 terbunuh...


Saya terima beberapa pertanyaan mengenai kejadian tanah runtuh di Cameron Highlands pagi tadi. 

Saya menjawab dengan tampalan berita yang sahih dibawah. Bagaimana keadaan di Cameron Highlands sekarang atau soalan keselamatan bercuti  Dan sebagainya esok sahajalah kita sembangkan. 

Sebab utamanya saya belum mendapat cerita lisan rakan-rakan yang Ada ke sana. Lebih baik kita diam kan.. tak perlu jadi kepoh sangat atau nak jadi yang pertama.  

Tapi yang ini kisah awal ketika Operasi masih berlangsung Dan 2 mangsa terbunuh manakala seorang lagi masih dalam proses pencarian. 

Baca sahaja berita di bawah ya:

********
2 maut, 1 hilang akibat tanah runtuh

CAMERON HIGHLANDS: Dua dikhuatiri maut dan seorang lagi hilang dalam kejadian tanah runtuh di Batu 49, Kampung Tiga, Kuala Terla, di sini, hari ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Cameron Highlands, Mohd Hilmi Kashfi Mat Zali, berkata pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian pada jam 11.03 pagi dan menghantar dua jentera daripada BBP Cameron Highlands dan Ringlet ke lokasi kejadian.

Menurutnya, berdasarkan maklumat awal yang diperoleh, kejadian itu membabitkan lereng bukit yang runtuh dan menimpa sebuah rumah.

"Maklumat awal mengatakan terdapat dua wanita dewasa warga asing dipercayai maut akibat kejadian itu dan seorang lelaki dewasa masih hilang.

"Kesemua mangsa dipercayai warga Myanmar dan operasi mencari dan menyelamat (SAR) sedang dijalankan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Mohd Hilmi berkata, setakat ini kekuatan anggota di lokasi kejadian adalah seramai 15 anggota dan akan ada pertambahan termasuk beliau sendiri dalam perjalanan ke tempat kejadian.

"Lokasi kejadian adalah kira-kira 15 kilometer daripada jalan utama di Kampung Terla dan ia membabitkan sebuah rumah yang berada di lereng bukit.

"Keadaan cuaca ketika ini tidak hujan, hanya mendung," katanya.

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock