TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Thursday, September 27, 2018

Purple Heron

Burung Purple Heron ini saya temui di Sungai Manik, Perak. 

Ini adalah versi baru yang saya temui berbanding versi pertama di Cameron Highlands.

Di sini lebih banyak malah mudah nak jumpa dicelahan pokok padi ataupun yang telah dituai. 


Burung ini sangat 'jinak' kerana tidak lari berbanding dengan purple heron yang saya temui di lokasi lain yang akan segera terbang. 

Di Sungai Manik mereka sangat santai dan biasa dengan kehadiran manusia sekitar kawasan mereka. 

Untuk catatan awal saya mengenai Purple Heron, anda boleh klik di SINI

Selebihnya saya kongsikan gambar yang saya rakamkan semalam. Cuma ini koleksi amatur sahaja dari saya sebab saya sendiri pun sedang belajar menangkap gambar.







No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock