TAIP KATA KUNCI CARIAN ANDA DI SINI:

Saturday, November 27, 2021

Dah buka ke Belum Jalan Tapah-Ringlet?

Saya menerima beberapa pertanyaan dari kawan-kawan mengenai status Jalan Tapah-Ringlet samada telah dibuka ataupun tidak. 

Ini kerana ada sahaja video yang dikongsikan oleh pelancong yang mereka telah menggunakan laluan tersebut.

Saya sendiri dah 3 kali pergi ke Sempadan Negeri Pahang dan Perak di Ringlet dan tetap diberitahu oleh petugas di pos keselamatan jalan ini oleh konsesi penyelenggaraan iaitu Belati bahawa jalan tersebut masih ditutup. Namun ada pelanggaran arahan oleh pengguna yang masih melalui secara tidak rasmi. 

Mereka berkata pengguna tersebut degil dan tetap berkeras untuk melalui jalan tersebut terutamanya dari arah Tapah naik ke Cameron Highlands. 

Saya keliru. Mereka perlu lebih tegas di bahagian Tapah atau pengguna perlu lebih mematuhi arahan penutupan jalan ini. 

Jadi saya rujuk ke laman facebook JKR Cameron Highlands, di mana masih tetap dengan status laluan ini masih ditutup sejak 23 November 2021. 


Jadi itulah yang rasmi. Yang tak rasmi dan tidak sah saya tak mahu kongsi atau ulas apa-apa malah kalau anda mahukan cadangan dari saya sendiri pun tetap saya tidak mahu terlibat. Kita ikut yang rasmi sahajalah. 

No comments:

KOLEKSI CATATAN:

My Photo Collection @ Shutterstock